De oplossingsgerichte Remco is op jonge leeftijd verhuisd van Dronten (Flevoland) naar Helmond. Sinds begin van het jaar woont Remco samen met zijn vriendin in hun helemaal opgeknapte huis met tuin. Hier kan Remco zijn groene vingers laten werken, de groene vingers die hij mee heeft gekregen van zijn vader die als boswachter werkt.
Inmiddels is Remco alweer twee jaar werkzaam bij Janssen & Janssen. Hij is gestart bij het Klant Contact Centrum. Hier behandelde Remco veel binnenkomende telefoon van allerlei clusters binnen Janssen & Janssen. Zo sprak Remco ook veel huurders. “Doordat ik werkzaam ben geweest op het Klant Contact Center van Janssen & Janssen heb ik mij kunnen focussen op gemotiveerde gesprekstechnieken, samen kijken met een huurder naar de mogelijkheden, in plaats van dat we kijken naar wat er niet mogelijk is.” Dit waren met name de gesprekken waar Remco de meeste energie van kreeg. Toen er een vacature vrij kwam binnen het cluster Huur Sociaal, greep hij zijn kans en solliciteerde met succes.
Voorkomen van problemen
Remco vindt het belangrijk om met plezier naar zijn werk te gaan. “Ik haal mijn plezier uit de contacten met collega’s, maar ook uit het werk wat ik doe. Als ik ervoor zorg dat ik een passende oplossing verzin die zowel voor ons als de klant goed is krijg ik daar energie van.” Ondanks dat Remco het naar zijn zin had bij Huur Sociaal, kwam er begin dit jaar toch nog een kans op zijn pad bij dochteronderneming Corp Support. “Deze kans heb ik met beide handen aangepakt om mezelf nog verder te ontwikkelen. Sinds maart ben ik fulltime aan het werk als medewerker Corp Support. Dit past goed bij mij omdat ik hier écht mensen kan helpen. Nog eerder in het traject kan kijken naar een oplossing, om verdere problemen te voorkomen. Daar word ik pas echt blij van.”
1 team 1 taak
Als echte teamplayer traint Remco een voetbalteam. “Helaas kan ik zelf niet meer voetballen, maar ik train wel de jeugd van Mierlo-Hout JO 19-2.” Ook binnen het werk heeft Remco de ‘1 team 1 taak’ mentaliteit. “Samen een doel voor ogen hebben en deze behalen staat hoog in het vaandel. Samen zorgen dat we zoveel mogelijk huurders helpen. Achterstanden proberen op te lossen, de huurders weer op de rit krijgen, voordat zij uit handen gegeven moeten worden aan een deurwaarder.”